Johanna Kurkela
Spotify
  • 22.05.2013, 16:09:32
  • Tervetuloa Vieras
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Kirjoittaja Aihe: Tiedottaminen  (Luettu 2190 kertaa)

Kauriinsilmät

• Keskustelija
Tiedottaminen
« : 09.11.2009, 11:20:03 »

Täytyy jälleen kerran todeta, että kyllä on onnetonta tämä tiedottaminen näillä sivuilla.

Ymmärrän hyvin, että artisti ei sinällään halua tuoda itseään koko ajan esille (kun ei kuulu hänen luonteeseensa), mutta luulisi, että Warner toi "joku" tekisi asialle jotain.

Keikkalistakaan ei edelleenkään ole ajan tasalla.

Vaikka ei sitä uutta levyä tullutkaan tänä vuonna ulos, niin on ollut niin paljon hienoja esiintymisiä, vierailuja muiden artistien levyillä, lehtiartikkeleja ja nyt tuo Helinä-keiju elokuvakin yms. niin olisi toivonut, että niistä olisi näillä sivuilla jokin virallinen maininta, mutta kun ei, ei niin mitään...

En itsekään halua olla äänessä tai tuoda itseäni esille, mutta olen näillä kirjoitteluillani koittanut "puffata" Johannan musiikkia ja esiintymisiä ja tietenkin jakaa sitä iloa ja muita tunteita, joita Johannan musiikki ja esiintymiset ovat antaneet.

Harmi vaan, että ne henkilöt, joiden työ on huolehtia Johannan uraan liittyvästä tiedottamisesta, hoitavat varmaan muiden artistien puffaamista tai sitten nukkkuvat (ei Susan) Ruususen unta. No, onnexi ensimmäisellä sivuilla ei enää puhuta viime vuoden tulevista joulukuun esiintymisistä ;) vaikka taitaa se joulu taas todellakin tulla ahkerasti joululahjojen parissa työskentelevälle joulupukin ahkeralle Jossu-tontulle ja meille kaikille muillekin.

Rauhaisaa joulun odotosta vain teille kaikille!
« Viimeksi muokattu: 09.11.2009, 14:07:04 kirjoittanut Joni Komulainen »
Kirjattu

Kauriinsilmät

• Keskustelija
Vs: Tiedottaminen
« Vastaus #1 : 10.11.2009, 12:29:07 »

Vasta nyt itse huomasin, että Jossu tulee tohon mun "naapuriinkin" esiintymään Espoon itsenäisyyspäivän juhliin.

Näköjään tieto on julkaistu muualla kyllä 2.11.2009 ja Iltalehdessäkin 5.11.2009, mutta ei täällä tietenkään.

Tuleehan tuo televisiostakin.

Kuinkakohan monta esiintymistä ihmisiltä on jäänyt väliin, kun niistä ei ilmoiteta täällä...

No, sainpa tuonne lipun. Kutsuvieraat ja vetenaarit pääsee ensin. Kumpikohan mä oon ;)?

« Viimeksi muokattu: 10.11.2009, 14:09:15 kirjoittanut Joni Komulainen »
Kirjattu

Kauriinsilmät

• Keskustelija
« Vastaus #2 : 11.11.2009, 15:39:24 »

Näköjään Kaikuentertainmentin kuvaus Johannasta on sentään hiljattain päivitetty. Se kuuluu seuraavasti (korostus on allekirjoittaneen):

"Kolme albumia levyttänyt Johanna Kurkela tuli suurelle yleisölle tutuksi viimeistään vuoden 2007 euroviisukarsinoissa kappaleellaan "Olet Uneni Kaunein". Johannan hallitun kaunis esiintyminen vaativassa, suorassa tv-lähetyksessä vakuutti eri-ikäiset ihmiset.

Upeaääninen Johanna on raivannut tiensä ihmisten sydämiin ilman kompromisseja. Hän on jaksanut odottaa suosion kasvua nykymittoihin, jolloin 24-vuotias artisti on jo valmis konserttisaleihin. Siellä hänen sävykäs musiikkinsa pääseekin oikeuksiinsa.

Johannan kolmas albumi Kauriinsilmät ilmestui lokakuussa 2008. Uutta musiikkia Johannalta on luvassa keväällä 2010. Harkitun harvakseltaan keikkailevan Johannan keikkatahti tiivistyy albumijulkaisun myötä."

Hyvä Susanna ja muu Kaikuentertainmentin porukka!

Kirjattu

Eija

• Keskustelija
« Vastaus #3 : 11.11.2009, 16:36:07 »

Joo, aika erikoiset nämä Johannan sivut - eipähän tartte vaivautua käydä ku foorumin puolella..

Toisaalta - Joni, hoidat kyllä aika kiitettävästi tämän tiedottamispuolen! Kiitos vaivannäöstäsi ja..heh..asiantuntemuksestasi!!

9.12. Säynätsalon kirkko, on merkitty kalenteriin. Sinne toivoisin pääseväni. Katotaan ny. Maisema on ainakin jo mukavan talvinen.  :)
Kirjattu

Kauriinsilmät

• Keskustelija
« Vastaus #4 : 11.11.2009, 19:04:25 »

Toisaalta - Joni, hoidat kyllä aika kiitettävästi tämän tiedottamispuolen! Kiitos vaivannäöstäsi ja..heh..asiantuntemuksestasi!!

9.12. Säynätsalon kirkko, on merkitty kalenteriin. Sinne toivoisin pääseväni. Katotaan ny. Maisema on ainakin jo mukavan talvinen.  :)

Kiitos. Ihan mielelläni sinällään kirjoittelen, mutta toivoisi, että täällä olisi myös joskus keskusteluakin.

Kyllähän nämä tiedottamisen puutteet ovat monen henkilön tiedossa, joten turhaa minä täällä tästä "purnaan". Ei se ole minun asiani, mutta fanina tietenkin toivoisin, että Johannan esiintymisistä, uudesta musiikista ja artikkeileista tiedotettaisiin edes vähäsen.

Toivon mukaan pääset siihen kirkkokonserttiin. Minulla ei ole tietoa, onko se "normaali" duo keikka eli Tomi Aholaisen kanssa vaiko mahdollisesti osittain myös jouluinen konsertti.

Joka tapauksessa kaikkeaa hyvää sinulle Eija ja jos pääset konserttiin, hyvää konserttia ja terkkuja esiintyjille ;)
Kirjattu

Eija

• Keskustelija
« Vastaus #5 : 12.11.2009, 15:46:21 »

Kiitän myös! Pistän tänne muutaman rivin, sikäli mikäli konserttiin pääsen..

JA HEI KAIKKI JOHANNAN MUSIIKIN YSTÄVÄT - KIRJOITELKAA VAAN TÄNNE ROHKEASTI AJATUKSIANNE!!!

Itseeni kyllä hämäsi eli rekisteröitymistä lykkäsi toi litania: 1 tunti, 1 päivä, 1 viikko, 1 kuukausi ja ikuisesti  ???.  Ei oikeen tienny, mitä pitäis laittaa..
Kirjattu

Kauriinsilmät

• Keskustelija
Vs: Tiedottaminen Muhoksen esiintyminen
« Vastaus #6 : 19.11.2009, 20:38:49 »

Näköjään olivat Muhoksen 16.11.2009 keikan jättäneet ilmoittamatta myös.

No, sali oli kuulemma kuitenkin täynnä ja yleisö tyytyväinen. Sehän on kieltämättä pääasia. Aika lähellä Johannan syntymäseutuahan tuo paikka on.

Johanna ja Tomi vetivät sen upean ns. "perussetin".
« Viimeksi muokattu: 23.11.2009, 15:19:22 kirjoittanut Joni Komulainen »
Kirjattu

Builder

• Keskustelija
« Vastaus #7 : 01.12.2009, 13:16:57 »

Ollaanko me vaan totuttu sellaseen taukoamattomaan mediarummutukseen, jos tää sivusto tuntuu "hiljaiselta" :) Viime aikoina oon paljonkin miettinyt tota Johannan musiikkigenreäkin, taitaa olla niitä haastavimpia.

Suomalaisessa musabisneksessä tuntuu olevan aika tiukat ryhmänsä vähän joka tyylissä, sitten radiokanavat "profiloi" musiikkivirtaa täysin kaupallisin periaattein. Johannalla on omat perusteensa luoda musiikkiaan ja mä ainakin arvostan sitä ettei tästä yritetä luoda jotain rahastuskuplaa hinnalla millä hyvänsä. Toki sitä jättipottiakin toivoo aina pitämälleen esiintyjälle, mutta tällaisen pienen markkina-alueen realiteetit kilpailuineen on mitä on.

Julkisesti uskonsa tunnustaneelle artistille löytyy sitten vielä ihan oma loanheittäjäsakkinsa noiden sensaatio- ja "iltapäivälehtien" raastajien lisäksi, asioistaan kertomisessa ja tiedotamisessa on omat kuvionsa senkin suhteen. Tuo päiväkirja on mun mielestä hyvältä tuntuva juttu, sinne vaan lisää juttua ja fiiliksiä.

No tää oli nyt vähän jutustelupuolella. Omalla kohdallakin on silti niin ettei suurimmista tunteista tai isoimmista jutuista välttämättä julkisesti tule paljoa huudeltua eli me suomalaiset kai ollaan tämmösiä. Hyvä niinkin. Silti tosiasiassa seuraavassa konsertissakin isohko, ruma ja vähemmän nuori äijänköriläs varovasti pillittelee penkin välissä kun nuori ja kaunis esiintyjä laulaa estradilla...se on just sitä elämää parhaimmillaan!
Kirjattu

Kauriinsilmät

• Keskustelija
« Vastaus #8 : 01.12.2009, 20:51:03 »

Sanoit "tosiasiassa seuraavassa konsertissakin isohko, ruma ja vähemmän nuori äijänköriläs varovasti pillittelee penkin välissä kun nuori ja kaunis esiintyjä laulaa estradilla...se on just sitä elämää parhaimmillaan!"

-Tuota noin ;), mä jo luulin, että tuo kuvaus koski minua, mutta hellyttävää, että meitä äijänköriläitä ;D riittää.

Hiljaista on todellakin ollut. Ainoa, mikä on oikeastaan päivittynyt silloin tällöin, on tuo keikkalista ja sekin todella puutteellisesti. Nyt tuohon tuli kyllä kerralla muutos ja olin siitä ilahtunut. Toivon, että se helpottaa Johannan musiikin löytäneitä ja sitten näille sivuille ehkä vahingossakin tulleita, päättää mennä katsomaan Johannaa livenä. Niin minä aikoinaan tein, kun löysin Johannan musiikin.

Mikä sitten on sitä Johannan musiikkigenreä? -minä en sitä loppujen lopulta tiedä. Kovinkaan kaupallistahan tuo ei ole ollut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja todellakin onneksi mitään rahastuskuplia ei ole luotu.

Artisti ja esittämä musiikki on täysin itsensä näköistä. En ole koskaan nähnyt ketään artistia niin "sisällä" esittämissään kappaleissa kuin Johanna on.

Teet mitä vaan, kun olet julkisuudessa, niin aina löytyy joku, joka aloittaa sen loan heiton ja se myy ja se kiinnostaa ihmisiä. 

Mä en nyt tällä kertaa rupea muuta kommentoimaan. Oon ihan riittävästi täällä kommentoinut.

Hienoa että on "uusia" ihmisiä täällä. Kiitos uusista mielipiteistä!

Ei kun muutkin vaan keskustelemaan. Todella hienoa olisi kuulla muiden mielipiteitä ja sitten tietenkin muiden keikkakokemuksista.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2009, 21:14:05 kirjoittanut Joni Komulainen »
Kirjattu

Builder

• Keskustelija
« Vastaus #9 : 02.12.2009, 17:32:43 »

Olisko tää "tiedottaminen" ihan oikee topikki genren pohtimiseen vai parempi aloittaa uus aihe...modet voi siirtää. Genre -käsitteen voi maallikko mieltää melkein millaseks vaan? Tyyliksi kuten rock, blues, tai sitten ehkä "käytön" perusteella kuten tanssimusiikki, tunnelmointi, sotilasmusiikki.

Jossun genreä nimittäisin leikkimielisesti "syvällisiä tunteita kuvaavaksi, aitoutta tavoittelevaksi mutta silti populaarimusiikin alueelle sijoittuvaksi tasokkaaksi musiikitaiteeksi". Olipa vaikee mutta silti huonosti onnistunut kuvaus :D Nopeesti miettien vaikkapa Juha Tapiolla tai Petri Laaksosella saattais olla jotain saman tyyppistä ohjelmistossaan.

Lauluissa on sisältöjä jotka jopa haastaa kuulijaansa, niitä ei voi kuunnella jonain lennä-laulu-sinne-missä-ittekkin-haluaisin-olla-pippurikasvaa, keinoina poistua todellisuudesta. Joskus tuntuu että tän tyyppinen musa on sisällöltään niin päinvastaista siihen nähden mikä on käytössä olevien kuuntelukanavien perusta, eli puhdas kaupallisuus. Pahimmillaan rahat-pois-biisit on tosi halpahintaisesti ja kertakäyttöön tehtyjä (kuuntele ja unohda että voit ostaa kohta uuden hitin) kosiskeluja. Onneksi Jossu ei alkanut Shakirakopioksi.

Silti artistin pitää myydä jotta homma pelaa, siinäpä haastetta. Odotamme hyvillä mielin miten asiat etenevät. Onhan meillä hienoja esimerkkejä kultaisista äänistä pitkin maailmaa. Kuten vaikkapa Celine Dion jota myös Amerikan Johanna Kurkelaksi kutsutaan.
Kirjattu

Kauriinsilmät

• Keskustelija
« Vastaus #10 : 02.12.2009, 19:10:36 »

Tuota noin...moderaattorin siirtoa saat kyllä odottaa varmaan vaikka ensi vuoteen.

Jotkut ovat seuraavin tavoin luonnehtineet tuota Johannan musiikillista genreä:

"Johannan musiikillista genreä on vaikeaa määritellä, ja musiikin lokeroiminen ”joksikin” ei ehkä tekisi oikeutta tälle musiikille. Johanna on pop. Johanna on iskelmällistä perinnettä, Johanna on kansanperinnettä, Johanna on tuulahduksia maailmalta, Johanna on jopa ainutlaatuisella tavallaan rock. Sen kertoo Johanna Kurkelan hyvin erilainen yleisö. Tyttöjä, poikia, miehiä, naisia, mummoja, vaareja, hevidiggareita ja ihan kaikkea siltä väliltä."

Kyllä se tulee myymään. Johannan takana on sen verran kovat ammatilaiset, jotka pitävät siitä huolen. Jännää nähdä mitä uusi levy ja uusi tuottaja saa ja on saanut aikaan. Luvassa olisi kuitenkin tiedossa, no, siis Johannaa...jonka genre voisi olla vaikka nimeltään "Johanna Kurkela".
« Viimeksi muokattu: 02.12.2009, 19:26:18 kirjoittanut Joni Komulainen »
Kirjattu